sâmbătă, 4 aprilie 2015

Este un joc?!

-Nu trebuie sa fie un razboi.
-Nu este unul, este ceva mult mai mult de atat.

Si ma ascund de parca as avea unde.
Respira. Priveste inainte. Nici nu-l observa.
Iesi din casa si fugi. Vreau sa dispar. Vreau sa plec. Vreau sa sufere.
Deodata ma trezesc prinsa de mana.
-Ce faci? Fugi?
-Da.
-Stii bine ca n-ai cum.
-Nu? Priveste-ma!
 Privirea lui este furioasa. Nici nu stiu cum de m-a prins din urma asa rapid.
 Ce are acea privire de ma hipnotizeaza asa mult. Ce-l face atat de atragator..atat de..
 Ma sperie? Chiar n-as reusi sa-l parasesc? Chiar ar apela la orice, m-ar intoarce chiar si pe mine impotriva mea ca sa-i cedez?



Intre patru pereti. Singuri.
Arunc totul pe jos si-l privesc in ochi.
Femeia goala.
Femeia expusa.
Dar el stie ca eu nu am fost niciodata asa.
Niciodata victima, mereu altceva.
Mereu imprevizibila.

Acelasi el. Privire curioasa si satisfacuta deja. In asteptare. Coruptibila.
Demon deghizat privind pe cineva similar.
Oglinda. Asteptare oribila.
-S-a intamplat ceva?
-Nu nimic. Doar imi place ceea ce vad.
-Si mie.

Zile.Nopti.Nervi. Iubirea nu este un joc.
Oficial ai innebunit. Te-ai schimbat in ceva mult mai rau.
N-ai inima sau daca ai, iti place sa-ti bagi singura cutite in ea.

Ma visez pe un vas. Sunt departe. Mi se da ceva de baut si rochia imi este miscata de vant.
Nu simt vantul si frigul desi el imi taie pielea.
Ma simt ca un demon in plina putere, intr-o mare de oameni ce m-ar dori putin prea mult pentru binele lor. Sunt puternica. Si plictisita oribil.

Imaginea lui imi apare deodata in minte.
In camasa neagra ce-i vine perfect pe corp.Este tot in negru.
Sta pe un scaun, in departare si ma priveste. Nu schiteaza nimic dar ii simt zambetul in creier.
Ma priveste si parca-mi spune Se simte ..satisfacator sa fii rea ?

Si-l doresc.Sa-mi simt propria otrava. Sa ma priveasca direct. Sa vada in mine.
Sa ma apuce de maini strans incat sa nu pot mai pot sa fug.
Sa-i simt respiratia pe gatul meu si sarutul ce ma condamna iar.
Sa-mi vina sa urlu''Nu iar''.
Sa simt acea lipsa a fricii ce n-am gasit-o niciodata la un alt barbat.
Privirea ce-i raspunde privirii mele si dezvaluie si iad si rai si orice este interzis si o pasiune iesita din comun. Ce ar speria oamenii. Ar distruge suflete inocente si ar corupe pe oricine.

Sunt un iad. Sunt femeia ce se cunoaste prea bine pe sine si se ascunde.
Ce loveste sub centura si manipuleaza. Ce zambeste copilareste.
Ce apare imbracata in matasuri fine si are gesturi feminine doar pentru a confuza.

Te-a privit. Te-a simtit si daca nu esti suficient de puternic, te-a distrus.
Nu-ti permite sa fii putin si te obliga sa te joci.
Este obositor.
Sa ma privesti in ochi si sa nu-mi cedezi, Sa lupti impotriva carnii tale.
Sa vezi ce provoc doar cu un zambet.
Sa privesti demonul in ochi si sa-l vezi crescand in tine.
Sa te simti capabil de orice. De lucruri ingrozitoare. Uneori sa nu te recunosti.

-As ajunge vreodata pe acel vas?
-Nu ma provoca.
-De ce nu?
-Stii prea bine de ce.
-Vreau sa fug,
-Singura maniera in care ai putea ajunge vreodata pe acel vas ar fi cu mine.
-Niciodata singura?
-Daca esti singura inseamna ca esti cu mine.
-Si daca-s cu ..altcineva?
-Ma tem ca acel altcineva nu ar prinde vreodata ocazia sa te atinga.
-Pentru ca..?
-Cine stie.Tu incearca.

Si acel zambet iar. Si acea privire. Privirea ce aproape m-a facut sa rosesc prima data cand am vazut-o. Ce ma facea uneori sa-mi pierd concentrarea si sa-mi zic in minte ca am innebunit.
Ce ma facea sa-mi doresc... Sa te doresc atat de mult incat sa vreau sa rup totul de pe tine. Daca n-ai fi fost tu mult mai rapid decat mine.

Zambesc. Te iau in brate si-ti bag cutitul in inima adanc.
Este ritualul meu. Si apoi te astept. Ia si tu unul si baga-l si mai adanc.
Loveste cu mai multa putere pentru ca eu n-am mila. Si mereu raspund.

16 comentarii:

  1. Temperamentală...

    Fragilitatea, o falsă imagine, n'aşa ? :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. (poate că-n loc de cuţit ar trebui... altceva   ;-)   )

      Ștergere
    2. N-am nimic fragil in mine din pacate. Si n-am nevoie de un bici.

      Ștergere
    3. Uneori, însă, este necesar un safe-word. Cred că ştii ce este, if not, google it. :)

      And make sure he remembers it. :)

      Ștergere
    4. He's not a slave, dear. And I know what a safe word is.

      Ștergere
  2. Mă aşteptam la un asemenea răspuns. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Un gentleman (deşi... cam horny) are parte de fair-play-ul eroinei (sau "pomana se-ntoarce"). Mona Vanna este îndemnată de socrul şi de soţul ei să intre "goală sub mantie" în cortul asediatorului (care pusese condiţia asta). Odată ajunsă acolo, "nu se ştie ce se va întâmpla".


    Let us look more closely at the figures of this drama. Pisa is beleaguered by the Florentines and reduced to famine. Guido, husband of Monna Vanna, commands the garrison. The old philosopher Marco, his father, returns from the besieging camp with terms of peace. Marco has been the guest of the Florentine mercenary, Prinzivalle, and has found him no barbarian, as was rumoured, but a man of parts, wise, reasonable and humane. "But where," he asks, "is the wise man without his madness, or the good man who has never harboured a monstrous thought?" Prinzivalle's terms are that Vanna shall go to him at night, naked beneath her cloak, and shall pass the night in his tent; earning thereby the safe entry into Pisa of a convoy with provisions and the raising of the siege. Marco urges his son to accept them: "Do what this madman asks, and the deed which seems to you hideous will seem heroic to those who survive . . . . It is an error to believe that the pinnacle of heroism is to be found only in death. The most heroic act is the most painful, and death is often easier than life." Here is the new morality of reason, linking Maeterlinck with the tendencies of a period. Guido refuses; but Vanna consents, and goes to Prinzivalle.

    Prinzivalle, unknown to Vanna, had loved her in his youth. He talks with her now; they speak frankly as friends. She binds up his wounds, and treats him at moments almost like a mother. The purpose of her coming is barely touched upon. Her speech is half naïve, half yielding. Very simply she expresses her astonishment at being able to speak with him at all, for "Je suis très silencieuse." (What sinuous magic in this word!) Still Prinzivalle forbears to take her; and their conversation is broken by an alarm in the camp. A new detachment of the Florentines has arrived, and Prinzivalle is proclaimed a traitor. Vanna implores him to return with her to Pisa, where he will be received honourably as a guest. She kisses him upon the forehead, and he carries her away in his arms.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri

    1. Within the city Marco and Guido await them. Here the conventions of the theatre gain the upper hand, and, to borrow a phrase of Prinzivalle, "ce dernier acte est le seul qui ne prouve rien." Vanna declares that she is unharmed; Guido refuses to believe her. Protestations and incredulity--these are familiar scenes, but they are at least convincing. The unreal triumphs with the recognition of Prinzivalle. Note the gradual lapse into the theatrical rut. Guido believes at first that Vanna has brought him as a victim, to revenge her wrong. She still protests: "He did not touch me," "Why not?" "Because he loves me." Guido is tortured by ignorance, craves for certainty. At all costs he must know the whole truth. Prinzivalle is seized and bound for torture. Vanna rushes into the midst of the guards, crying, "No! I lied! He took me! He is mine!" (Aside to Prinzivalle, "Be silent! I will free you! We will fly together!") Stage psychology ready-made; a wild, clap-trap scene. For the sake of form Guido asks "Why is he here? Why did you lie?" and for the sake of form she answers, "I lied to spare you . . . . I brought him to revenge myself." The play sinks fast, but Vanna's proof touches the depths. She approaches Prinzivalle and embraces him with a show of hatred. "Thus and thus I kissed him! . . . He is mine! . . . I will have him! . . . He is the trophy of this night of mine!" Prinzivalle is led away. "Adieu . . . we shall meet again!" Then, taking the key of his prison, she goes out alone to set him free. "Ce dernier acte . . . ne prouve rien."

      http://www.imagi-nation.com/moonstruck/clsc88.html

      Ștergere

    2. Within the city Marco and Guido await them. Here the conventions of the theatre gain the upper hand, and, to borrow a phrase of Prinzivalle, "ce dernier acte est le seul qui ne prouve rien." Vanna declares that she is unharmed; Guido refuses to believe her. Protestations and incredulity--these are familiar scenes, but they are at least convincing. The unreal triumphs with the recognition of Prinzivalle. Note the gradual lapse into the theatrical rut. Guido believes at first that Vanna has brought him as a victim, to revenge her wrong. She still protests: "He did not touch me," "Why not?" "Because he loves me." Guido is tortured by ignorance, craves for certainty. At all costs he must know the whole truth. Prinzivalle is seized and bound for torture. Vanna rushes into the midst of the guards, crying, "No! I lied! He took me! He is mine!" (Aside to Prinzivalle, "Be silent! I will free you! We will fly together!") Stage psychology ready-made; a wild, clap-trap scene. For the sake of form Guido asks "Why is he here? Why did you lie?" and for the sake of form she answers, "I lied to spare you . . . . I brought him to revenge myself." The play sinks fast, but Vanna's proof touches the depths. She approaches Prinzivalle and embraces him with a show of hatred. "Thus and thus I kissed him! . . . He is mine! . . . I will have him! . . . He is the trophy of this night of mine!" Prinzivalle is led away. "Adieu . . . we shall meet again!" Then, taking the key of his prison, she goes out alone to set him free. "Ce dernier acte . . . ne prouve rien."

      http://www.imagi-nation.com/moonstruck/clsc88.html

      Ștergere
    3. Mouse-ul face figuri, "dublează" click-ul/commentul. Mâine-mi iau altul (mai am vreo două, dar nu dau de ele acum...).

      Ștergere
  4. VANNA.

    (Throwing herself in the midst of the guards,
    who are seizing PRINZIVALLE and leading him
    away.) No, no ! I have lied, I have lied !
    (To GUIDO.) Yes, what you say is true !
    (Pushing the guards away.) Go, you must
    not take what is mine ! For he is mine, he
    belongs to me, not to you ! To me alone !
    It is for me to punish the coward who when
    I was helpless, defenceless . . .

    PRINZIVALLE.

    (Trying to drown her voice.) She lies ! She
    lies! She lies to save me, but torture me as

    you will

    VANNA.

    Be silent! (Turning to the crowd.) He is
    afraid ! (Approaching PRINZIVALLE, as though
    to tie his tiands.) Give me cords, give me

    138 MONNA VANNA

    chains, and irons ! Now that I dare speak out
    my hatred, it is I who shall bind him, I who
    brought him here ! ( Whispering to PRINZI-
    VALLE as she ties his hands.) Be silent ! He
    saves us, be silent ! He has joined us. I
    belong to you, I love you! I love you, my
    Gianello ! I put these chains on you, but I
    shall guard you, and free you ! We two shall
    fly together ! (Shouting as though enforcing
    silence upon PRINZIVALLE.) Be silent! (Ad-
    dressing the crowd.) He pleads for mercy !
    ( Uncovering his face.) Look at his face ; it was
    my dagger, my dagger inflicted that wound !
    Look at him ! He, the coward, the monster !
    (Seeing that the guards make a movement as
    though to remove PRINZIVALLE.) No, no, leave
    him to me ! He is my victim, my prey ! It is
    I who have bought him ! He belongs to me !


    https://archive.org/stream/monnavanna00maetiala/monnavanna00maetiala_djvu.txt

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Pe timpuri, femeile adultere erau biciuite (aproape goale), iar violatorii - castraţi (de tatăl sau fratele fetei - "uneori chiar de ea"). Public, ambele.

      Ștergere
    2. "She lies ! She lies! She lies to save me, but torture me as you will" - Prinzival spunea (minţind ! chiar cu un preţ mare pentru el) că ea a minţit iniţial ("he didn't touched me"), ca să-l salveze pe el: el minte, ca să nu rămână dubii asupra ei, i-ar fi fost ei mai uşor să apară în ochii lumii ca victimă, decât "cu dubii asupra ce-a fost acolo".

      Castrarea & biciuirea nu erau "regula generală", se aplicau doar ici-colo. La şatrele ţigăneşti soţul încornorat avea dreptul să taie vârful nasului nevestei infidele, sluţind-o astfel "înainte de divorţ", ea rămânând în şatră ca un fel de paria, de obicei ca semi-prostituată (în "Şatra" de Zaharia Stancu aproape se ajunge aici, dar el o iartă, preferând doar s-o bată cu harapnicul la pielea goală, şi un duel cu cuţitele cu amantul (supravieţuiesc ambii, dar apucă să-i scoată ăluia un ochi). .

      Codul penal fanariot prevedea o formă severă de castrare, în care am îndoieli că s-ar fi controlat/blocat hemoragia (deci, aproape letală:

      Textul de lege ce sanctiona violul, in perioada domnitorului Nicolae Mavrocordat:
      “Celui ce va fi prins cu stromeleagul invartosat primprejurul partilor fatatoare ale muierii i se va taia scarbavnicul madular, intru vesnica lui nefolosinta.”

      Textul de lege ce sanctiona violul, in perioada domnitorului Stefan cel Mare:
      “Velcare sau velcine va indrazni a se napusti asupra tinerelor fete cu shtrumeleagul invartoshat, predepsit va fi de lege prin taierea scarbavnicului madular si aruncarea lui la retze”

      http://www.crimetime.ro/eveniment/ever-green-definitia-violului-in-1750-stromeleagul-si-taierea-sa.html

      Un caz extrem din vremea razboiului din Vietnam, deşi e dat ca ficţiune, nu e documentat c-ar fi existat în mod real, cel puţin nu ca "woman on man torture":  http://darkandbizaarestories.blogspot.ro/2006/10/marines-castration-and-torture-by.html

      Lady Godiva:

      "Potrivit legendei, Godivei i s-a făcut milă de locuitorii din Coventry care sufereau grav din cauza taxelor apăsătoare impuse de soțul ei. Lady Godiva a apelat din nou și din nou la soțul ei care care cu încăpățânare a refuzat să remită taxele. În sfârșit, obosit de rugăminți, Leofric a spus că îi va acorda această favoare dacă se va dezbrăca în pielea goală și va ieși așa călare pe străzile orașului. Lady Godiva i-a luat cuvintele în serios și, după ce a emis o proclamație ca toată lumea să stea în casă cu ferestrele inchse și oblonele trase, ea a mers prin oraș, îmbrăcată numai în părul ei lung. Doar o persoană în tot orașul, un croitor cunoscut mai târziu sub numele de Peeping Tom, nu s-a supus proclamației ei, acesta devenind unul dintre cele mai faimoase acte de voyeurism. Legenda spune că a facut o gaură în oblonul său ca să o poată vedea pe Godiva trecând și drept urmare a acestui fapt a orbit. În final, soțul Godivei, s-a ținut de cuvânt și a abolit oneroasele taxe."

      http://ro.wikipedia.org/wiki/Lady_Godiva

      Ștergere