duminică, 27 septembrie 2015

Ce carti citesti?!

A pai... orice este diferit sau ciudat.

Acum vreo 3 ani ma simteam plictisita de viata.. si cred ca asta se intamplase pentru ca uitasem sa citesc. Respinsesem ideea in ultimul timp si eram plictisita mental mai mereu.

O artista mica se infiltrase insa in spatiul meu privat.
Era mica si nebuna dar inspira viata in felul ei de a fi.
Am inceput sa vorbim si auzeam idei intr-adevar originale si altfel.
Mintea-mi luase foc. De ce? Cu cine iesi? Cine sunt prietenii tai? Ce faci toata ziua?
CITESC.

Ce? Ce citesti?
Incantata ca nu i-am zis'' tocilara dracului''  imi cauta o foaie de hartie si incepe sa scrie.

Cu un zambet pervers ii zic'' Mie-mi plac cartile ciudate, sa nu-mi scrii pe acolo vreun roman romantic ca nu-l citesc.''
Se uita la mine lung. Rade si face: Dar ce crezi ca nu stiu ce carti ti-ar placea tie? Te-am simtit.
Oare?

Cred ca viata mea s-a schimbat iar brusc atunci. Pentru ca am cumparat fiecare carte de pe lista.

Citeam Mario Vargas Lllosa si aveam cel mai dubios zambet din univers pe figura.
In carte, mi se prezenta imaginea unei femei ce-si putea controla contractiile vaginale /muschii atat de bine incat era recunoscuta pentru asta.
Mda. Recunosc. Mi-a placut sa citesc ''Elogiul mamei mele'' macar pentru ideea asta.

Ii citeam nuvelele lui Jean Paul Sartre din Zidul si ma simteam aruncata brutal intr-un colt dar tot aveam un zambet sadic/dement pe figura. Il intelegeam exact de unde vine, cu ura pentru oameni/cu analiza fixatiilor lor si a perversiunilor ce-i caracterizeaza.


Cand am citit Colectionarul de John Fowles ma simteam masochista si perversa.
Era ceva excitant in ideea aceea ca un barbat te-ar dori atat de mult incat te-ar lua pe sus rapid, te-ar lega si arunca intr-o masina ca apoi sa te tina captiva undeva doar ca sa ajungi sa-l iubesti. Ti-ar da totul dar ai fi intr-o colivie de aur.
Vrei sa scapi? Nu poti. Trebuie sa-l iubesti. Dar cine poate iubi o persoana abuziva? Sau un monstru?
Si totusi dorinta lui pentru ea,.. depasea limita normalului.. lucru foarte interesant de observat.

Nu stiu cat seaman cu ''Pianista'' lui Jelinek dar stiu ca sunt o perversa ordinara deci m-am identificat uneori cu excentritatile personajului feminin din carte.

Sa te duci sa vezi ce? Cum niste femei se dezbraca/masturbeaza de dupa un zid de sticla spre placerea vizitatorilor si tu trebuie sa platesti ca sa le vezi intr-o cabina unde esti doar tu singura cu tine?
Da. vreau :))

Mi-a placut si ''Veronika se pregateste sa moara'' a lui Coelho.
Veronika a fost fix ce mi-a trebuit intr-un punct al vietii mele in care si eu-mi cautam drumul.
Si eu-s o nebuna ca ea, si eu pot fi depresiva, si eu am momentele mele in care pot fi cat se poate de naspa. Cat despre ea.
Mi-a placut cum de la o femeie perfectionista si blocata in propria ei minte, ea se schimba si devine fix opusul, nebuna dar fericita. Cunosc procesul prea bine, doar mi-l traiesc de ani de zile :))

Poate ca sunt un Dorian Gray. De aceea o sa pomenesc incontinu de Portretul lui Dorian Gray de Oscar Wilde. Ma indentific, pentru ca sunt prea tanara inca, prea frumoasa din pacate, prea dusa/dementa si cu simt artistic si prea doritoare sa incerc orice.
Uneori ca Dorian simt ca mi-am vandut sufletul cui nu a trebuit si ca de asta poate am ajuns o cinica infecta si perversa. Sau poate sunt doar eu? Lucru cert este ca ma fascineaza viata traita altfel si ca asa o sa tot traiesc.

Imi place Henry Miller. Efectiv il ador. Citesc Tropicul Cancerului si rad.
Omul ala ar gasi erotism si sexualitate in orice. Si ador cum se bucura in paginile scrise de viata lui si ne povesteste noua. Este ciudat si altfel si se iubeste. Ce poti dori mai mult?
Ti-e frica de ceea ce esti? La toti ne este. Dar ce zace in gandurile noastre. fix alea naspa, alea suntem noi. Iar prin mintea mea .. se afla atatea lucruri incat as merita sa fiu intr-o camasa de forta :)) dar inca nu m-a prins nimeni.

Cartile astea mi-au venit in minte acum. Sunt usor de citit si altfel.
Le-am zis mai sus pentru ca viata mea este ciudata momentan. Ma invart in senzatii si momente si cunosc oameni si ma cert dupa cu ei :))
Recent am cunoscut pe cineva ce vine din acelasi film ca mine. Tot ce spune deja cunosc si se completeaza. Este de-a dreptul ciudat si incitant.. dar asta-i alta poveste.  SA CITITI :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu